Friday, September 11, 2009

Ditinggalkan cinta @ heart broken!


salam sejahtera semua! setelah menjual biskut raya yang mendapat untung walaupun sedikit, Alhamdulillah... membuatkan diriku rasa begitu best cari duit.. so, post kali ini adalah mengenai ditinggalkan cinta! adakah korang semua pernah mengalami kegagalan dalam bercinta? mungkin ada yang pernah dan mungkin ada yang tidak pernah.. betul tak?

saya yakin bahawa, cinta itu indah. dah sesiapa boleh memilikinya.. tetapi, di sebalik kebahagiaan mesti ada terselit kekecewaan atau kesedihan. saya juga mempunyai ramai kawan yang sedih sebab cinta, kerana, "ditinggalkan kekasih" (kene tinggal) so, saya juga terasa simpati kerana, kita hidup di dunia ini betol2 umpama roda.. sekejap di atas dan sekejap dibawah.. baka kata pepatah, masakan tidak berasa sedap dan enak jika tiada garam dan gula.. sama juga dalam kehidupan, tanpa merasa pahit dan manis dalam kehidupan, kehidupan x akan bermakna..

so, bila ditinggalkan kekasih, siapa yang harus dipersalahkan???

lelaki, atau perempuan?? yang ditinggal atau yang meninggalkan???

so banyak benda kita boleh persoalkan.. pesanan dari saya, harap semua yang merasa sedih sebab ditinggalkan itu, bersabarlah.. sesungguhnya, dugaan itu adalah penghapus dosa.. dan carilah kawan2 yang boleh membantu untuk sesi meluahkan kesedihan itu.. dan ingat! jangan buat benda yang tidak rasional seperti..... xnak bagitau.. sbb takut yang buat..

sekian terima kasih!
blog comments powered by Disqus