Tuesday, September 15, 2009

kenapa perempuan suka marah2?

hye semua! kali ni aku post tentang perempuan..

korang (lelaki) ada tak gf korang suka marah2 korang? korang pernah terfikir tak kenapa gf korang marah korang?

aku percaya ramai antara korang konfem tak tahan dengan mulut perempuan yang macam laser bila korang buat salah hatta sedikit.. haha..

aku bagi satu situasi;

korang naik motor bersama atau naik kereta bersama.. bila korang terlanggar lubang sedikit, korang tetibe akan terdengar satu kata-kata yang memedihkan hati .. "xnmpak ke lubang depan mata?".. tapi apa korang buat? kalu balas balik, konferm gaduh besar.. betol x? so, terpaksalah korang diam.. haha.. tapi, bile die yang langgar, kita tegur sket, mesti ada 2 benda terjadi, sama ada kene marah balik, atau die ketawa2 manje.. kadang2 kita mesti xtahu macam mane nak atasi benda ni.. adakah kaum hawa sukar untuk difahami oleh kaum adam???

situasi ke-2;

korang jalan2 di shopping complex sbb temankan gf korang g shopping.. bila dah tawaf berjuta kali kat situ, confirm penat kan? so, korang hati2 la.. sebb perempuan boleh jadi marah2 sebb diorang penat.. korang buat lawak bodoh sket, abeslah.. kalau tak perang dunia ke-2 timbul, perang jepun-us yang timbul...so, kita sebagai kaum adam yang walaupun x berapa faham tentang kaum hawa, terpaksalah mengalah.. kita juga tahu bahawa;

hawa ada 9 nafsu dan 1 akal
adam ada 1 nafsu dan 9 akal

so, apa guna 9 akal bagi kaum adam?? terpaksa bersabar dan mengalah bile ada benda2 yang tetibe kaum hawa terikut "nafsu" amarah mereka.. oleh itu, akhir kata.. lelaki kene banyakkan bersabar jika gf atau bini korang telah atau hampir didatangi bulan mengambang.. itu lagi takut tu..

p/s: lelaki mesti tabah hadapi dugaan!

p/s/s: perempuan jangan suka marah.. nanti cepat tua!
blog comments powered by Disqus