Monday, September 21, 2009

..Raja Munirah & Umi Azlin..


hye! adakah anda pernah mengenali kedua2 nama tersebut? agak2 mana korang dapat kenal mereka ini? tidak mengapa.. biar saya kenalkan.. mereka ini merupakan rakyat Malaysia yang ditahan masing-masing di Tokyo dan Guangzhou akibat di syaki terlibat dengan sindiket dadah. Sebenarnya mereka tidak berniat untuk berbuat demikian tetapi mereka ditipu oleh orang lain yang meminta tolong dari mereka berdua untuk membawa beg yang berisi dadah tersebut.
Rakyat Malaysia memang berhati mulia menolong sesama insan.. tapi, bila keadaan ini berlaku, kita kene lebih berhati2 dan mesti sentiasa berwaspada apabila mengenali orang yang baru dikenali.. aku sentiasa berdoa agar mereka berdua ni sentiasa selamat dan sentiasa gembira di sana.. Raja Munirah di tahan di Tokyo dan menerima hukuman selama 7 tahun.. manakala Umi Azlin dihukum penjara seumur hidup.. aku rasa simpati pada mereka berdua.. simpati sangat2.. mereka yang berada di luar sana.. kalau boleh kita anjurkan tabung meminta sumbangan dari kerajaan dan orang ramai agar membantu mereka berdua supaya sentiasa mempunyai makanan yang cukup dan berkhasiat..

p/s : ada gak manusia suka buat dajjal.. doa orang teraniaya sentiasa termakbul.. hati2 kenal orang.. dan jangan baik hati sangat kat orang..
blog comments powered by Disqus