Saturday, September 26, 2009

wang hantaran: adakah ia perlu tinggi?


perkahwinan merupakan salah satu perkara yang penting dalam kehidupan.. percintaan yang disalurkan dengan cara perkahwinan boleh mengelakkan perkara negetif seperti penghasilan anak luar nikah, mengakibatkan perhubungan antara manusia runtuh akibat saluran cinta yang tidak betul.. sebelum meneruskan upacara perkahwinan, mereka perlu melalui stage seperti merisik, meminang dan seterusnya bernikah. maka sah lah perhubungan mereka dan jadilah mereka pasangan yang diredhai..


dalam isu perkahwinan, perkara yang paling utama dibincangkan adalah perbelanjaan dari segi makanan, pakaian pengantin dan sebagainya.. selain itu ialah MASKAHWIN dan WANG HANTARAN.


so, apa yang kita akan bincang pada entry kali ini adalah, bagaimana wang hantaran itu boleh capai sehingga rm 10K hingga 100K atau lebih??


apa agaknya pendapat kamu di luar sana? adakah ia bergantung pada tahap "kecantikan" atau "status" atau "pangkat" atau "kesudian"??. jika kita lihat, biasanya, perkara wang hantaran ni banyak menyakitkan kepala lelaki.. so, jika ada wanita atau gadis2 yang baca entry ini (lelaki pon boleh gak) apa pendapat korang? perlu kah wang hantaran begitu tinggi. ada gak bagi wang hantaran tinggi2.. tapi bahagia nya tak.. ada gak yang bahagia..


oleh itu, apa yang patut?


ikhlas


yazidsalikan
blog comments powered by Disqus